Riječki model
|
||||||
INTEGRACIJA
CEREBRALNO PARALIZIRANE DJECE SPECIFIČNOSTI
U RADU S CP DJECOM U ODGOJNO OBRAZOVNOM SUSTAV
dr.Mile
Batinić Na
području grada Rijeke postoji
organizirana skrb o djeci s cerebralnom paralizom u svim razdobljima
njihova života.Odmah po rođenju djeteta s faktorima rizika (komplikacija
u trudnoći,prematuritet,niska porođajna težina,niski Apgar,asfiksija
i dr.)pedijatar-neonatolog u rodilištu pregleda dijete.Na temelju
kliničkog i laboratorijskog nalaza donosi odluku o daljnjem praćenju
u rodilištu ili o premještaj una Kliniku za dječje bolesti-Kantrida.
SPECIFIČNOSTI
U RADU S CP DJECOM U ODGOJNO OBRAZOVNOM SUSTAV Djeca
s CP imaju iste potrebe ,želje, interese i nestašluke kao i njihovi
vršnjaci.Međutim , zbog prisutnog oštećenja njihovo odrasatanje
je na neki način drugačije.Neophodno im je stalno medicimsko praćenje
i provođenje različitih habilitacijsko-terapijskih programa, a zbog
motoričkih poteškoća obično je ograničeno kretanje i kontakti s
vršnjacima. Zbog toga je u radu s ovom djecom veoma značajno voditi
računa o svim njihovim potrebama i specifičnostima,te treba njegovati
takav pristup u kojem će dijete s CP uživati u ljepotama djetinstva
i druženja s vršnjacima, ne zapostavljajući provođenje različitih
terapijskih programa._ Osnovno
liječenje cerebralne paralize sastoji se u adekvatnom fizijatrijsko-habilitacijskom
postupku na koji se nadovezuju logopedski,pedagoški i psihološki
tretmani uz sudjelovanje različitih profila:fizijatar,fizioterapeuti,defektolozi,logoped,psiholog
i med.sestre. Treba imati na umu da je habilitacija djece s CP uporan
i dugotrajan proces koji često daje vrlo skromne rezultate. Zbog
toga je veoma značajno odrediti ciljeve tretmana koji su u skladu
s mogučnostima djeteta što se radi u sklopu multidisciplinarnog
timskog pristupa. SPECIFIČNOST
RADA U VRTIĆU KRNJEVO U
Centar za odgoj i obrazovanje uključena su CP djeca koja su i mentalno
retardirana ili imaju neke druge utjecajne poteškoće koje ih znatnije
ometaju u svakodnevnom funkcioniranju. Nastavak
redovnog osnovnog obrazovanja organiziran je u Ekonomskoj školi.
Veliki broj djece s lakšim tjelesnim oštećenjima integriran je u
redovno odjeljenje. Zbog postojanja arhitektonskih barijera organiziran
je i odjel za teško tjelesno oštećenu djecu, rehabilitacijski postupak
provodi se u posebnom odjelu sa fizioterapeutom i defektologom. |
||||||
|
||||||